5.4.10

Masalah Guru Linus Matematik


Assalamualaikum. Banyak soalan yang dikemukakan berkenaan kesukaran guru-guru LINUS Matematik mendapatkan bahan dan sumber rujukan bagi meneruskan usaha murni mereka melaksanakan program LINUS. Guru-guru Matematik ini sebenarnya telah sedaya upaya berusaha untuk melaksanakan misi negara ini. Tahniah kepada guru-guru LINUS yang terbaik ini.
Sebagai orang yang terlibat dengan LINUS sejak permulaan membina modul (Modul Literasi), saya dapati Matematik menghadapi sedikit masalah sebab mata pelajaran ini tidak terlibat dari awal dalam KIA2M. Mata pelajaran Bahasa Malaysia sememangnya banyak sumber rujukan.
Atas rasa bertanggungjawab melaksanakan misi negara, saya sedang sedaya upaya menghubungi rakan-rakan JU Pusat LINUS Matematik bagi mengumpul bahan dan rujukan. Di sini saya merayu sekiranya JU Pusat atau Fasilinus Numerasi memiliki bahan yang boleh dikongsi, sila emailkan kepada saya untuk dimuat naik dan bersama-sama berkongsi dengan rakan-rakan lain yang begitu jujur untuk melaksanakan misi negara ini.
Untuk pengetahuan semua, Fasilinus yang dijanjikan di setiap PPD masih belum ada lantikan lagi. Apa masalahnya saya tidak dapat huraikan di sini. Segala permasalahan bolehlah dirujuk kepada pegawai di PPD atau melalui saya sendiri. Saya akan cuba sedaya upaya membantu. Teruskan usaha murni cikgu. Terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan